2013.02.07.
20:12

Írta: princessM

Könyvajánló: Haruki Murakami - 1Q84

428298_10200467348305692_777967821_n.jpg

Bevallom, amikor először megláttam a bestseller listák élén a könyvet, majd elolvastam pár könyvajánlót, akkor azt gondoltam, hogy ez valami kapitális marhaság lehet. Végül mégiscsak magamévá tettem, de nem olvastam bele. Mivel el nem olvasott könyvről viszonylag röviden lehet írni, nyaraláson mégis úgy esett, hogy a másik könyvet, ami a Kindle-ömön volt túl gyorsan végeztem ki, hát nem volt mit tennem, elkezdtem az 1Q84-et, ami magyarul az Ezerkülöncszáznyolvannégy címet kapta. Amit végül le sem bírtam tenni, hiába tengerpart és verőfényes napsütés. Miért is ragadott magával ez az ajánlók alapján túlmodern fantázia-ömlengésnek tűnő regény? Szerettem a karakterábrázolásokat, ahogy pontosan leírta őket mégis nem túlrészletezően, ahhoz viszont pont elegendően, hogy megismerjem őket. Őket, Aomamét és Tengót, akik nemcsak a számunkra messzi és egzotikusan hangzó Japán kultúrában élnek, hanem annak valami furcsa görbe tükrében, ahol két hold van, és nem úgy zajlanak a dolgok, ahogy azt ők megszokták. És hogy a megszokott jó-e? Vagy az új –más tér hozza a megoldást azokra az örök kérdésekre, amelyeket mindenki keres? Legyen az szerelem, vagy élet és halál?  Ezt derítse ki mindenki, aki vállalkozik a regény elolvasására. Annak ellenére, hogy hosszú, minden szavában élvezetes olvasmány, ahol minden fejezet egy újabb kérdésre ad választ. És hogy mennyire misztikus? Amitől féltem, nem következett be, nem vitte el az egészet a varázslat, pont annyira tudott a valóságban maradni, ami még számomra fogyaszthatóvá tette a történetet. Ha pedig csak egy mondatban kellene: zseniális író és lehengerlő könyv, amit mindenkinek el kell olvasnia. 

Ár: 3 392, mindhárom rész, de aki beszél angolul jobban jár, mert egyben is megveheti a 3-at,és Kindle-ösök is előnyben

Itt: http://moly.hu/konyvek/murakami-haruki-1q84-3

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://officeprincess.blog.hu/api/trackback/id/tr495049389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása