2012.10.31.
14:45

Írta: princessM

Ha már eleged van a tökből – Meggyes-fahéjas gyors süti

foto.JPG

Már napok óta be voltam zárva betegség miatt a lakásba, amikor is úgy döntöttem, hogy valami alkotótevékenységbe kell fojtanom a kreatív energiáimat. Így nézett ki a full nem beállított és telefonnal fotózott meggyes süti. De isteni volt! :)

Az alap recept anyué, amit szerinte a kereszttesóm adott neki eredetileg. Node, a lényeg az egészséges és finom végeredmény:

Hozzávalók:

4 tojás

25 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt

csipet só

10 dkg olvasztott, majd langyos vaj (vagy olívaolaj, vagy pálmaolaj, vagy zsír)

2 teáskanál őrölt fahéj

2 púpozott teáskanál szódabikarbóna

5 evőkanál lekvár (diétás, én a Müllerben vettem)

12 evőkanál rizstej (vízzel is helyettesíthető)

fél bögre Xilit (ízlés szerint, én nem eszem édesen semmit)

7 dkg darált dió/mogyoró/mandula, ami van otthon

20 dkg magozott meggy (én fagyasztottat használtam, de lehet befőtt vagy legjobb, ha friss)

Ha nincs otthon meggyem, vékony almaszeletekkel helyettesítem, azzal borítom be.

  1. Előmelegítem légkeverésesen a sütőt 175 fokra. Egy kb 20X30 centis tepsibe sütőpapírt teszek, majd egy kevés lisztet szórok rá.
  2. Robotgépben a tojásokat elkeverem a cukorral, majd habosra keverem a vajjal. Ezután hozzáadom a rizstejet is, kanalanként.
  3. Egy másik edényben a lisztet elkeverem a fahéjjal, sóval és szódabikarbónával, majd az egészet hozzáadom folyamatos keverés mellett a folyékony masszához. Ha végeztem beleteszem keverés mellett a darált diót, és végül a lekvárt.
  4. Az egészet a tepsibe öntöm, és amikor egyenletesen eloszlattam, akkor a korábban lecsöpögtetett meggyet (mert ha fagyasztott vagy befőtt, akkor nem szabad, hogy nagyon nedves legyen, mert eláztatja a tésztát) a tészta tetejére dobálom.
  5. Mehet is a sütőbe 25 -30 percre. Itt is elmondom: mivel a teljeskiőrlésű sütik sűrűbbek, így van, hogy a teteje már jobban pirul, de belül még nyers, nem kell aggódni, én alufóliát teszek a tetejére, így nem pirul, de sül :) Egészségetekre!

Szólj hozzá!

Címkék: egészség diéta fogyás recept sütemény cukor cukormentes

A bejegyzés trackback címe:

https://officeprincess.blog.hu/api/trackback/id/tr124869558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása