2013.03.22.
09:00

Írta: princessM

Antikonyhatündéreknek is: egyszerű, gyors, sós

photo (11).JPGNem mindenki tud sütit sütni. Sebaj, így kerek a világ, én hiszek abban, hogy nem kell mindenhez érteni. Ezt a sós rudacskát viszont a hülye is meg tudja sütni. Mert pofonegyszerű. Reggeli joghurthoz vagy vendégeknek bor mellé, ez biztos siker. 

Ezt az úgynevezett alap egyensúlytésztát Ízbolygó Facebook oldaláról lestem le, de mint minden a konyhámban, nálam ez is teljeskiőrlésű tönkölylisztből készült. Igen, valóban, aki nem hiszi, járjon utána, a tk tönköly is finom. 

Miből készül? 

25 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt

25 dkg túró

25 dkg vaj

kb egy csapott evőkanál tengeri só

egy fél doboz tejföl

szezámmag

Hogyan készül? 

Gyorsan, a hosszú leírástól nem kell megijedni. 

Először is a túrót át kell törni. Elvileg szitán, anyukám mondta, de nekem nincs szitám, szóval csak emiatt nem ruháztam be, műanyag tésztaszűrőn törtem át, kanállal (így végülis csak lereszeltem). A szita azért jobb lehet. Utólag tudtam meg, hogy a botmixer segítségével sem lesz darabos, ráadásul gyorsabb is. Majd legközelebb. 

Szóval liszt, só összekever. Vaj szobahőmérsékleten puha, apró darabokban belecsípkedem a lisztbe, ami ilyen kis darabos lesz tőle, kis kukacos, majd ha mindenhol keveredett a liszt a vajjal, akkor mehet a túró, szintén kézzel, gyorsan, kis bucit formázok. Ne legyen ragacsos, de azért már nyújtható legyen. Ha nem Ok, akkor még egy pici liszt. 

Ezekután lisztezett deszka (nálam csak konyhapult), sodrófa indul a nyújtás, majd hajtogatás. Ez csak annyi, hogy vékonyra nyújtom, majd összehajtom, mintha origamiznék. Újra nyújtom, majd ismét hajtogat. Ezt gyorsan megcsinálom párszor, majd végül kinyújtom kb fél centisre. Ízbolygónál 2 cm vastag, nekem a vékonyabb kis falatok jöttek be. De a hajtogatásnak hála így is megemelkedik, nem kell aggódni. 

Késsel vagy pizzavágóval ezután elkészülnek a rudacskák, amik nálam másfél centis csíkok. Ezután jöhet a sütőpapíros tepsi, és igen, amit először Ízbolygónál láttam: tejföllel kell megkenni, nem tojással. Szerintem ettől puhább amúgy. Ezután megy a szezámmag, végül pedig 175 fokon sül, kb 15 percig. De csekkolni kell, mert néha szórakozik velem a sütőm. 

Szólj hozzá!

Címkék: sajtos rúd szezámmag sós sütemény egészséges recept egészséges sütemény sós keksz túrós pogácsa recept sajtos rúd recept

A bejegyzés trackback címe:

https://officeprincess.blog.hu/api/trackback/id/tr214941913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása